home&trends - logo
U bevindt zich hier: nl - Vastgoednieuws

‘LANG LEVE EEN VERTROUWENSPERSOON VAN VLEES EN BLOED!’

Er beweegt van alles in het financiële landschap. Dat is niet nieuw: sinds de bankencrisis in 2008 is de sector eigenlijk voortdurend in beweging geweest. De financiële sector moest zichzelf opnieuw definiëren en trok daarbij volop de kaart van de digitalisering. En dus ontmoet je je bank vandaag hoofdzakelijk online. Wég persoonlijke service. Wég persoonlijk contact. Niet slim, vindt Mathias Cooreman van kredietspecialist iFinco. En dus maken ze daar de omgekeerde beweging.

 

‘Vandaag heb je als klant van een klassieke bank de keuze tussen twee opties: ofwel doe je alles online, ofwel maak je zelf een afspraak bij de bank en kom je terecht in één van die nieuwe open-plan-kantoren, waar je zelfs geen geld meer kan afhalen aan het loket,’ aldus Mathias Cooreman. Het is een vinger op een zere wonde. Flexibiliteit is alles in deze jachtige tijden, maar uiteindelijk wordt er vooral flexibiliteit van de klant gevraagd, terwijl die aan bankzijde enkel op een lager pitje geschroefd wordt. ‘Service bieden, kost geld,’ vervolgt Cooreman. ‘En de klassieke banken moeten beknibbelen. Hun model staat onder druk

Eén op één contact

Hoe Mathias Cooreman bankieren in deze tijd dan wél ziet, willen we weten. ‘Weet je, de bankier die bij je thuis komt, wanneer het voor jou als klant het beste uitkomt, dat bestaat niet meer. Vroeger was de bankdirecteur iemand die jarenlang ten dienste stond van zijn klanten. Hij was een echte vertrouwenspersoon. Dat soort één op één contact is met uitsterven bedreigd. Terwijl het vandaag net belangrijker is dan ooit. Daarom pakken we de zaken bij iFinco heel anders aan.’

 

Flexibel

Een blik op de webstek van iFinco illustreert al meteen wat Cooreman bedoelt. ‘iFinco is niet van plan om te investeren in 20 kantoren in België. ‘Wij investeren in professionele kredietbemiddelaars die naar je toe komen. Wanneer dat voor jou past. Zelfs op zaterdag en op zondag,’ lezen we. ‘Het is een unieke service’, zegt Cooreman. ‘Niet de klant moet flexibel zijn, maar wíj. Ongezien in ons land. Je kan op ons rekenen van 8 uur ’s ochtends tot 21 uur ’s avonds, ook op zaterdag en zondag. Bovendien krijgen klanten bij ons één vaste beheerder van hun dossier.’

 

Financiële

rust iFinco treedt op als erkende hypotheek – en consumentenkredietbemiddelaar – erkend door de FSMA – en dit voor zowel particulieren als bedrijven. Daarnaast biedt iFinco ook een pasklare oplossing aan vastgoedmakelaars. Die worden immers vaak geconfronteerd met cliënten die lange opschortende voorwaarden wensen of, sterker nog, na compromis geen krediet hebben gevonden. Met de hulp van iFinco kunnen zij op korte termijn een goed beeld krijgen van wat haalbaar is voor een koper, en wat niet. Naast die snelle oplossingen voor hypothecair krediet kan iFinco ook ingeschakeld worden voor leningen op afbetaling of de samenvoeging van bestaande kredieten. ‘We werken voor al die producten samen met grote en kleine kredietmaatschappijen, die elk zo hun eigen sterktes hebben. Hoe dan ook staat de klant bij ons centraal: hem financiële rust geven, daar is het ons om te doen,’ aldus nog Mathias Cooreman. Een snelle afhandeling, een uitzonderlijke service, geen dossierkosten en geen verplichtingen met betrekking tot verzekeringen: het zijn maar enkele van de troeven die iFinco in de strijd gooit.

 

Unieke tool

En dan is er nog de uiterst klantvriendelijke online berekeningsmodule. ‘Via het iFinco kredietplatform kan je online berekenen of jouw project haalbaar is. Wij ontwikkelden een tool die de klant binnen de 3 minuten een ideale oplossing biedt voor zijn specifieke situatie. De consument kan kiezen om alles online te regelen, tot en met het ondertekenen van de kredietovereenkomst – vooral mensen uit de digitale generatie zijn erg vertrouwd met die manier van werken – of hij kan uiteraard een persoonlijke opvolging op maat krijgen.’ Deze unieke tool kan ook gebruikt worden door vastgoed-, krediet- en verzekeringsmakelaars. Het laat hen toe hun klanten een extra service aan te bieden. Ze kunnen hiervoor een aparte login krijgen van iFinco. En u, beste lezer, kan in een handomdraai ontdekken wat uw mogelijkheden zijn, door zelf de test te doen op www.ifinco.be. Het is in een paar minuten geklaard en… misschien is uw woondroom dichterbij dan u denkt.

 

 

 

 

 

 

 

 



Deel dit artikel!