home&trends - logo
U bevindt zich hier: nl - Nieuws

3 tevreden koppels getuigen over hun samenwerking met kredietspecialist iFinco

Hier in Home & Trends kunt u wel vaker lezen wat iFinco zoal te bieden heeft. De onafhankelijke krediet- en verzekeringsmakelaar met vestigingen in Evergem en De Pinte is aan een steile opmars bezig. En dat is geen toeval.

Drie koppels vertellen over hun ervaringen met Mathias Cooreman en zijn team. Stephanie en Arthur, Hélène en Geoffrey, Veronique en Marc: ze zijn unaniem
lovend. ‘De complimenten van deze klanten doen ons blozen. Van trots,’ lacht Mathias.
‘Mensen financiële oplossingen bieden op maat, dat is waar we het voor doen. En daar
beginnen we elke dag weer aan met tonnen goesting en enthousiasme.’
 
Stephanie en Arthur financierden dankzij iFinco net hun eerste huis.
Zij is 23 en bediende. Hij is 25 en werkt als arbeider. Stephanie en Arthur hebben samen een mooi inkomen. Waarom niet investeren in een eigen stek in plaats van te huren, dachten ze. En dus begonnen ze aan de zoektocht naar een huis. Tegelijk gingen ze ook aan de slag met het financiële plaatje. Via vrienden kwamen ze bij iFinco terecht. Zeer tot hun tevredenheid. ‘Het begon al bij het maken van een afspraak:
we namen telefonisch contact en kregen heel snel een datum. Vooral dat we ons niet dubbel hoefden te plooien om binnen de werkuren af te spreken, was een aangename verrassing,’ zegt Stephanie. ‘De mensen van iFinco stelden zich heel flexibel op, waardoor wij geen verlof hoefden te nemen. We moesten ook geen 2 weken wachten op een afspraak. Binnen de kortste keren zaten we samen met Mathias van iFinco om onze plannen te bespreken.’

Arthur knikt. ‘We werden warm ontvangen met een drankje en voelden ons meteen op
ons gemak. Geen stijf gedoe, zoals je dat vaak hebt bij klassieke banken, waar ze je ook nog eens lijken te onderwerpen aan een kruisverhoor. Mathias stelde eerste zichzelf voor, kort en bondig, en gaf ons vervolgens de tijd om over onszelf en onze woondroom te vertellen.’
 
Fiscale weetjes
Aangezien Stephanie en Arthur zelf nog niet zo goed wisten wat ze precies wilden, hielp Mathias hen op weg door hen een aantal gerichte vragen te stellen. ‘Zo kregen we heel snel helder wat voor ons belangrijk was,’ vervolgt Arthur. ‘Mathias ging meteen aan de slag met een berekening en nog terwijl we daar zaten had hij een financieel overzicht voor ons klaar.
We kregen niet alleen een duidelijk beeld van onze maandelijkse afbetaling, maar ook van het totaalbudget dat we met ons inkomen konden ontlenen.’ ‘Bovendien had Mathias ook heel wat fiscale weetjes voor ons in petto,’ vult Stephanie aan. ‘Zaken waar we nog nooit van gehoord hadden, maar die er wel voor zouden zorgen dat
de kosten met betrekking tot de aankoop en de financiering van ons huis geoptimaliseerd werden.’ Verbouwing inbegrepen En zo kwam het dus dat Stephanie en Arthur niet veel later de vastgoedmarkt begonnen te verkennen, mét een glashelder financieel plan. ‘We hebben een tijdje moeten zoeken voor we een huis naar onze goesting hadden gevonden tegen een correcte prijs,’ vertelt Arthur. ‘Eens het zover was, namen we opnieuw contact op met Mathias. Deze keer om aan het ‘echte’ werk te beginnen: het indienen van een kredietaanvraag. We waren aangenaam verrast dat hij nog perfect wist wie we waren, terwijl hij dagelijks toch heel wat mensen over de vloer krijgt.’ ‘We vertelden Mathias dat we nog een aantal verbouwingen wilden doen aan het huis,’ aldus Stephanie. ‘Hij gaf aan dat we daarvoor ook een schijf van het krediet konden opnemen, zodat we niet al onze spaarcenten hoefden te inves-teren in ons huis. Dat idee sprak ons erg aan. Het is nu eenmaal geruststellend om nog iets aan de kant te hebben staan voor onvoorziene omstandigheden.’
Geen dure nevenproducten
Toen Mathias met een voorstel op de proppen kwam dat zeer concurrentieel was ten opzichte van de klassieke grootbanken, gingen Stephanie en Arthur helemaal voor de bijl.‘Ik geef toe dat we ons oor ook te luisteren had-den gelegd bij de bank waar wij via onze ouders al jaar en dag klant waren,’ zegt Stephanie. ‘Toch was het Mathias die met het beste voorstel kwam. Onze ‘vertrouwde’ bank kwam met een aantal verplicht af te nemen nevenproducten, maar na vergelijking met het pakket van iFinco bleek dat beduidend duurder uit te komen.’‘We moeten er geen tekening bij maken dat we snel overtuigd waren. Niet alleen omwille van het financiële voorstel van iFinco, maar ook omwille van de service en de snelheid die ons daar te beurt viel,’ besluit Arthur. Ondertussen hebben wij ons huis verbouwd. Wij zijn hier heel gelukkig. Het gevoel dat ons financieel verhaal goed gecoverd is, draagt daar in be-langrijke mate toe bij. Wij zijn geruste mensen en dat hebben we helemaal te danken aan het iFinco-team.’
 
Benieuwd naar de ervaringen van de andere 2 koppels? Lees hier!
 

iFinco is bereikbaar via 09/224.22.22 of
info@ifinco.be.

Kantoor Evergem:
Ommegangstraat 24- 001
Kantoor De Pinte:
Klossestraat 1A

www.ifinco.be

 



Deel dit artikel!