Home en Trends - Editie 62 - 2019

H et is inderdaad al lang niet meer zo dat voorbeeldige klanten bij de groot- banken terechtkunnen en mensen die om de een of andere reden een verleden mee- slepen zijn aangewezen op kredietmakelaars. ‘Dat is echt iets van vroeger,’ lacht Mathias. ‘De waaier aan mogelijkheden die iFinco van- daag heeft, is zo breed dat we zelfs de trouwe klanten van die enkele grootbanken vaak een beter voorstel kunnen doen dan het huis van zogezegd vertrouwen waar ze al jaar en dag klant zijn.’ Betere voorstellen, daar heeftMathias de voor- bije paar jaar een erezaak van gemaakt. Het resulteerde in een flinke groei van iFinco, dat vorig jaar een recordaantal kredietaanvragen mocht verwerken. Naast een groei in de kre- dietdossiers zag iFinco ook haar verzekerings- activiteiten fors vooruitgaan. Een gevolg van het feit dat Mathias bewust geïnvesteerd heeft in personeelsuitbreiding en zo meteen ook in meer expertise. ‘We hebben er inderdaad een fijne collega bij, Heidi, die een grote expertise heeft in verzekeringen. Het maakt dat we meer dan ooit een one-stop-shop, waar je niet alleen terechtkan voor je krediet, maar ook voor ver- zekeringen én juridisch en fiscaal advies. Die 360-graden aanpak is onze grote sterkte.’ Tweede kantoor Ook in 2019 blijft iFinco volop investeren in service, onder meer door een tweede kan- toor te openen in De Pinte. De uitvalsbasis in Evergem krijgt er dus een zusje bij. ‘Op die manier zorgen we voor een perfecte dekking van Oost-Vlaanderen, geografisch gezien toch ons belangrijkste werkterrein. Mensen uit het noorden van Gent en het Meetjesland staan via de R4 snel in ons Evergemse kantoor. De Zuidkant van Gent en de Vlaamse Ardennen kunnen straks terecht in De Pinte. Ons tweede kantoor is immers strategisch gelegen, vlakbij van de E17 en op de N60 Gent-Oudenaarde. Al blijvenwe dezelfde service geven natuurlijk: wie niet in één van onze kantoren geraakt, zoeken we graag zelf thuis op.’ Weg met de misvattingen Mathias heeft van een onberispelijke service zijn handelsmerk gemaakt. ‘We staan onze klanten bij op elk moment in het traject dat ze afleggen. Van het eerste verkennende gesprek over een hypotheekkrediet tot het moment waarop de akte verledenwordt bij de notaris en alles daartussenin.We hebben de juiste mensen in huis om een antwoord te bieden op tal van vragen, of ze nu bouwtechnisch, juridisch of fiscaal van aard zijn. Dat kunnen we dankzij de samenstelling van ons team.Wij hebben specia- listen in huis voor al die verschillende materies.’ Niet enkel voor probleemgevallen ‘Het is één van de meest voorkomende misvat- tingen,’ zegt Mathias. ‘Mensen gaan er van uit dat we ons bezighoudenmet probleemgevallen. Maar dat is al lang niet meer zo. De tijden dat de kredietmakelaar enkel bestond voor de moeilijke dossiers decennia achter ons. De sector heeft zich ontwikkeld tot een volwaardige gespreks- partner voor iedereen, zonder onderscheid. Het is al lang niet meer zo dat voorbeeldige klanten bij de grootbanken terechtkunnen en mensen die om de een of andere reden een verleden meeslepen zijn aangewezen op kredietmake- laars. Integendeel zelfs. De waaier aan moge- lijkheden die iFinco vandaag heeft, is zo breed dat we zelfs die trouwe, voorbeeldklanten van die paar grootbanken vaak een beter voorstel kunnen doen dan de vertrouwde grootbank waar ze al jaar en dag klant zijn. Waaraan dat ligt? Tja, een grootbank heeft een product dat moet verkocht worden en neemt dat als ver- trekpunt. Een onafhankelijk kredietmakelaar luistert eerst en vooral naar wat de klant nodig heeft. Op basis van die input evaluerenwij welk product het beste bij de klant past én bij welke kredietmaatschappij we dat product aan de beste voorwaarden kunnen krijgen.’ Je zichtrekening kan blijvenwaar ze is ‘Nog zo’n misperceptie,’ lacht Mathias. ‘Klanten hoeven hun zichtrekening helemaal niet te ver- anderen. Ze verwachten ook een hoop geloop en gedoe, terwijl dat in de praktijk helemaal niet zo is. Als kredietmakelaar hebben we toegang tot een uitgebreid netwerk aan banken, krediet- en verzekeringsmaatschappijen die niet altijd bekend zijn bij het grote publiek, maar die wel zeer mooie en betere alternatieven bieden voor de producten van die enkele grootbanken. Dat opzoekwerk, het heen en weer communiceren, alle voorstellen vergelijken… het is allemaal werk dat de klant zelf niet meer hoeft te doen. Verlof opnemen om tijdens de – meestal erg beperkte – kantooruren van de grootbanken te gaan praten over een financiering is ook al niet meer nodig. Wij zijn beschikbaar wanneer je ons nodig hebt, ook al is dat na de klassieke werkuren. Twee weken wachten op een af- spraak is bij ons compleet uit den boze. We hebben een uiterst gebruiksvriendelijk online platform (www.ifinco.be) waar je zelf al een eerste simulatie kan maken. Maar belangrijker nog: op dat platform zit ook een chatbox. Je kan je vraag meteen stellen en wij beantwoorden ze ook meteen.’ Geen torenhoge rentevoeten of commissie ‘Het banklandschap is inmiddels zoveel geë- volueerd en het blijft veranderen. Er zijn veel meer kredietmaatschappijen dan vroeger en die vechten elk voor hun marktaandeel. En hoe doe je dat? Niet door fikse rentevoeten en hoge commissies te presenteren aan de klant,’ verduidelijkt Mathias. ‘Hoe meer spelers, hoe meer concurrentie, en dat is altijd een goe- de zaak voor de klant. De maatschappijen uit iFinco’s netwerk zijn qua tarief minstens even concurrentieel als de huidige rentevoeten van de grootbanken. Meer nog: doordat wij als ma- kelaar geen verplichting hebben tegenover één enkele broodheer, hoevenwe onze klanten ook geen dure bijkomende producten op te leggen, zoals een brand- en schuldsaldo-verzekering. Ook voor die polissen schuimenwij de markt af, zodat we de klant het allerbeste tarief kunnen voorleggen. Bij de grootbanken is de scherpe rentevoet die je krijgt vaak omgekeerd evenre- dig met de dure en verplichte nevenproducten, waardoor je voordeel al snel verholen nadeel is. Dat is niet zo bij iFinco,’ besluit Mathias. ‘iFinco heeft zoveel meer te bieden dan mensen denken,’ zegt Mathias Cooreman. ‘Al te vaak gaat men er nog van uit dat een kredietmakelaar iets is voor probleemgevallen. Maar niets is minder waar. We zijn onafhankelijk, werken snel, zoeken naar fiscale optimalisatie én we zijn gratis. Ik durf te zeggen dat onze service meestal stukken beter is dan die van de klassieke grootbanken. En met de opening van ons tweede kantoor staan we nu nog dichter bij de mensen.’ iFinco is bereikbaar via 09/224.22.22 of info@ifinco.be. Je kan ook rechtstreeks bellen met één van de volgende contact- personen: Mathias Cooreman Elke De Vos Heidi Carette Morgan Keukelier iFinco krediet & verzekeringsmakelaars fsma 115954 A ondernemingsnummer BE 0652.774.663 Evergem: Ommegangstraat 24-001 De Pinte: Klossestraat 1A

RkJQdWJsaXNoZXIy MzE2MjE=